Bayern München door het stof na onbedoelde verwijzing naar Auschwitz
Het was woensdag niet alleen maar euforie bij Bayern München na de zwaarbevochten Champions League-zege tegen Juventus (4-2). De Duitsers moesten al voor de wedstrijd diep door het stof.
In de reclamecampagne voor het duel met de Oude Dame had Bayern zonder dat het de bedoeling was een kwetsende afbeelding ontwikkeld. Via de officiële kanalen verspreidde Der Rekordmeister een afbeelding met daarop een spoor met de tekst 'Hier is het einde'. Daarmee maakte Bayern onbedoeld een verwijzing naar het jodenkamp Auschwitz. Nog voor het beginsignaal bood Bayern zijn excuses aan.
Bayern versloeg Juventus in de achtste finale met 4-2 en dat was na de 2-2 in Turijn voldoende. Echter stonden de Duitsers aan het randje van de afgrond. De Italianen kwamen binnen een half uur op een 0-2 voorsprong. Pas in de blessuretijd van de tweede helft kwam Bayern op gelijke hoogte. De Duitse kampioen trok de wedstrijd in de verlenging definitief naar zich toe.
.@FCBayern pic.twitter.com/QhZlA3753b
— FC Bayern München (@FCBayern) 16 maart 2016