'Ligue 1 negeert commentaar en sluit miljoenendeal met fastfoodketen'
De Ligue 1 is dicht bij een akkoord om een miljoenendeal af te sluiten met McDonald's, zo weet het Franse RMC Sport. De fastfoodketen moet volgens het medium de nieuwe naamgever worden van de Franse competitie.
Op dit moment is Uber Eats de naamgever van de Franse competitie, maar het contract met deze sponsor loopt in 2024 af. Er liepen al gesprekken om deze samenwerking voort te zetten, maar in februari kwam McDonald's met een voorstel van dertig miljoen euro per jaar. Dat is naar verluidt ongeveer een verdubbeling van wat Uber Eats betaalt om naamsponsor te zijn.
Nadat er was uitgelekt dat Ligue 1 een samenwerking aan wil gaan met McDonald's, kwam er de nodige kritiek van buitenaf. Het voorstel zou voor de competitie echter te goed zijn om te weigeren. De clubs willen de samenwerking graag aangaan en de verwachting is dat in maart nog handtekeningen worden gezet onder het contract voor drie jaar.
Het behoort wel tot de mogelijkheden dat Uber Eats verbonden blijft aan de Ligue 1, maar dan niet als naamsponsor. De nieuwe naamgever lijkt McDonald's te worden. De fastfoodketen is bovendien al jaren verbonden aan de FIFA als sponsor van het WK.
NIEUW: Ontvang op je smartphone gratis als eerste het grote voetbalnieuws. Hoe? Volg het kanaal van VoetbalPrimeur.be op WhatsApp via deze link.