Socios keuren deal goed: Barcelona speelt vier seizoenen met Spotify op shirt
Vorige maand maakte het management van Barcelona bekend dat het een vierjarig contract had getekend met de streamingdienst Spotify. Vandaag is de deal officieel goedgekeurd. Een bijeenkomst van de socios van Barcelona keurde de deal goed.
Tijdens een speciale bijeenkomst hebben de fans van FC Barcelona de sponsorovereenkomst vandaag goedgekeurd: 625 van de 701 stemmers waren voor de lucratieve overeenkomst, 49 wezen deze af en 27 stemden blanco.
Deze zondag heeft de Catalaanse club, gesteund door de goedkeuring van zijn fans, de sponsordeal officieel gemaakt waarbij het audioplatform zijn belangrijkste partner zal worden. Spotify zal vanaf het seizoen 2022-2023 voor de komende vier seizoenen op de voorkant van het dames- en herenshirt staan.
Het audiostreamingplatform zal ook de trainingsshirts van het seizoen 2022-23 sponsoren voor de komende drie seizoenen. Daarnaast omvat de overeenkomst ook de naamgeving van Camp Nou, dat vanaf juli en voor twaalf jaar de naam Spotify Camp Nou zal dragen.
De directie van Barcelona was zeer discreet over de financiële voorwaarden van de overeenkomst. "Deze overeenkomst overtreft alle sponsorovereenkomsten die FC Barcelona heeft gehad," zei voorzitter Joan Laporta op zondag.