'Barcelona volgend seizoen mogelijk met Shakira of Justin Bieber op het shirt'
FC Barcelona speelt volgend seizoen mogelijk met de beeltenis van Shakira, Justin Bieber of The Weeknd op het shirt, nu de samenwerking met Spotify officieel is. Dat meldt Diario Sport.
Barça maakte dinsdagavond de vierjarige sponsordeal met Spotify wereldkundig. De Zweedse streamingsdienst betaalt naar verluidt 280 à 300 miljoen euro en heeft zijn naam ook verbonden aan het stadion, dat vanaf nu door het leven zal gaan als Spotify Camp Nou.
Bij de aankondiging van de samenwerking postten Barça en Spotify een afbeelding met daarop Memphis Depay, Pedri, Gerard Piqué én internationale artiesten als Shakira, Justin Bieber en The Weeknd. 'We maken ruimte op het shirt om verschillende artiesten van over de hele wereld te vereren', luidt de officiële verklaring.
Het zou dus kunnen dat Piqué volgend seizoen een wedstrijd met zijn vriendin Shakira op het shirt speelt. Op deze manier kunnen artiesten tour of nieuwe album promoten voor het miljoenenpubliek dat op Barcelona afkomt.
Helemaal nieuw is het idee niet: door een sponsorsovereenkomst met productiestudio Columbia Pictures maakte Atlético Madrid in 2003, 2004 en 2005 zo nu en dan reclame voor nieuwe films. Zo speelde Fernando Torres eens met 'Hellboy' op zijn shirt.
We’re partnering with @Spotify to bring football and music together like you’ve never seen before 🏟
— FC Barcelona (@FCBarcelona) March 15, 2022