Pro League valt in de prijzen met AI-campagne

AI-versies van bompa's Alderweireld en Heynen vallen in de prijzen op evenement

2 december 2023 om 11:26
Laatste update: 2 december 2023 om 11:37

De Play-Offs van vorig seizoen waren bloedstollend spannend, tot grote vreugde van de Pro League. Die had de honger in de weken vooraf al opgewekt met de mediacampagne 'History untold'. Die campagne is deze week in de prijzen gevallen op twee verschillende evenementen.

Je herinnert je de beelden ongetwijfeld nog van een stokoude Toby Alderweireld, Bryan Heynen, Noa Lang en Teddy Teuma. In samenwerking met Eleven DAZN en AB Inbev had de Pro League de vier protagonisten van respectievelijk Royal Antwerp FC, KRC Genk, Club Brugge en Union Saint-Gilloise op hun 'oude dag' neergezet in een zetel in 2063, om zogezegd terug te blikken op de legendarische Play-Offs van 2023. Niemand die toen durfde vermoeden hoe waanzinnig de ontknoping van dat seizoen zich écht zou ontvouwen ...

Het mediabedrijf dat de campagne uitbouwde, maakte gebruik van artificiële intelligentie om de vier voetballers te verouderen. Die aanpak is in de smaak gevallen. Op een gala in Madrid kaapte het de zilverende medaille weg. Ook op een andere conferentie, SponsorLive, kreeg de campagne veel bijval. Daar werd de publieksprijs weggekaapt. Met dank aan Alderweireld en co!

NIEUW: Ontvang op je smartphone gratis als eerste het grote voetbalnieuws. Hoe? Volg het kanaal van VoetbalPrimeur.be op WhatsApp via deze link.