Sint-Truiden haalt nieuwe Japanse partner aan boord, aandelen anders verdeeld
Het bestuur binnen Sint-Truiden krijgt er nog een laagje Japans bovenop. Met Septeni haalt de club een nieuwe financiële partner aan boord. Dat maakt de club bekend op haar eigen website.
Septeni is een digitaal marketingbedrijf uit Japan dat, volgens haar website, 'begrijpelijke oplossingen aanbiedt voor de digitale transformatie van bedrijven'. Met die expertise in de tas wil Septeni ook STVV vooruit helpen. De Kanaries benadrukken dat de intrede van de kersverse partner geen kapitaalsverhoging met zich meebrengt, enkel een verschuiving van de aandelen.
De CEO van Septeni, Mitsunori Sato, reageert verheugd op zijn intrede in het Belgische voetbal. "Ik kijk ernaar uit om samen te werken, omdat STVV de brug slaat tussen Japan en België. STVV wil spelers ontwikkelen en groeien als club. Dit strookt helemaal met onze filosofie. We zullen STVV ondersteunen op digitaal vlak, zodat de aandacht in binnen – en buitenland stijgt en de club verder kan groeien", klinkt Sato ambitieus.