Gentse fans misnoegd over ticketsysteem: slechte plaatsen en late communicatie
Ook KAA Gent mag dit weekend weer supporters verwelkomen in het eigen stadion. Of de (maximaal) 6.250 bezoekers laaiend enthousiast zullen zijn, valt echter te betwijfelen. Dat heeft niet alleen met de magere seizoensstart te maken, maar evenzeer met het nieuwe ticketsysteem.
In functie van de heropstart na de corona-onderbreking installeerde Gent nieuwe software om de toegangskaartjes te verdelen. In tegenstelling tot bij vele andere clubs werkt die niet met een beurtrol, maar moeten de supporters zich bij elke thuismatch opnieuw opgeven. Telkens zullen de eerste geregistreerden gekozen worden.
Die aanpak zorgt voor heel wat frustratie en verwarring onder het Gentse legioen, weet De Gentenaar. Allereerst is er kritiek op de laattijdige communicatie van de club. De vaste abonneehouders kregen donderdag pas een mail in hun elektronische brievenbus. Het duel met OH Leuven staat al zaterdag gepland ... Daarbovenop zijn veel fans ontevreden over hun plaatsen. Sommige familieleden zouden zelfs niet bij elkaar kunnen zitten.
Tijd geven
Dirk Piens, directeur organisatie, mag het komen uitleggen. "Dit lijkt simpel, maar het gaat om een lang en moeilijk proces om iedereen een nieuwe plaats te geven", verzekert hij. "De nieuwe tool die we gebruiken, zet mensen samen die op hetzelfde moment hun abonnement kochten. Het is voor ons ook totaal nieuw. Ik roep de supporters dan ook op om dit niet meteen af te schieten. We zullen ervan leren en elke match proberen te verbeteren", besluit Piens hoopvol.