Pro League sluit deal met '433': "Wereldwijd mensen bereiken met content"
De Pro League en sociale media platform ‘433’ hebben een samenwerking aangekondigd, dat meldde ze zelf op hun webstek. Zo wilt de Pro League haar doelpubliek uitbreiden naar het buitenland.
433 is een sociale media platform met de grootste voetbalcommunity ter wereld. Ze hebben 29 miljoen volgers op Instagram, en bereiken via sociale media meer dan 40 miljoen mensen. Door het nieuwe partnerschap wilt de Pro League haar community uitbreiden. “De Pro League-spelers & clubs zullen opgenomen worden in de unieke contentstijl van 433 om zo het bereik en engagement van de Pro League op de sociale media verder te versterken”, klinkt het bij de Pro League.
In Nederland werkt de Eredivisie al langer samen met 433. Zij hebben een eigen Instagram-account met originele content alleen voor de Nederlandse volgers. Dit zit er mogelijk ook in voor de Pro League. Ook de Bundesliga, de MLS en clubs als FC Barcelona en Bayern München werken samen met het platform.
Pro League X @433
— Pro League ⚽️🇧🇪 (@ProLeagueBE) August 18, 2020
De Pro League is verheugd om haar samenwerking met 433 aan te kondigen.
Dit partnership maakt deel uit van het innovatie-traject Pro League Forward en zal onze competities wereldwijde exposure bieden.
▶️ https://t.co/E7OhDxn1wi pic.twitter.com/SIOKgMiJ0Y