'Traditie bij Anderlecht verdwijnt na 40 jaar vanwege extra miljoen euro'
Het huwelijk tussen RSC Anderlecht en BNP Paribas (en haar voorgangers) is na veertig jaar over. Paars-wit kiest voor een nieuw avontuur met Belfius. Volgens L'Echo en Le Soir gebruikte Anderlecht een clausule om traditie te laten vallen.
Volgens de Waalse kranten betaalde BNP Paribas jaarlijkst circa 2 – 2,4 miljoen euro aan Anderlecht. Het contract met de sponsor liep nog 1 jaar. Toch kiest Anderlecht ervoor om in zee te gaan met Belfius. Anderlecht zou een clausule gebruikt hebben die aangeeft wanneer een andere partij meer dan één derde extra biedt dan het huidige contract, het kon overstappen. De kans is dus groot dat Belfius vanaf volgend seizoen circa 3 miljoen euro in paars-wit pompt.
Ondanks dat Belfius de nieuwe hoofdsponsor wordt, zal het bedrijf waarschijnlijk niet op de truitjes verschijnen. De kans is groot dat twee dochterondernemingen afwisselend op de shirts van Anderlecht gaan prijken. Het zou gaan om verzekeringsbedrijf DVV en vermogensbeheerder Candriam. Bij dat laatste bedrijf heeft voorzitter Marc Coucke een deel van zijn geld geïnvesteerd.