Update: Merkwaardige WK-campagne met Messi en Neymer doet veel stof opwaaien
Lionel Messi en Neymar scoren er al jaren op los, maar hebben nu nog een extra motivatie om veelvuldig het net te vinden. Voor iedere goal die de Argentijnse of Braziliaanse superster de komende twee jaar maakt, doneert MasterCard tienduizend voedselpakketten.
De voedselpakketten gaan naar het World Food Programma, die ze zal uitdelen op scholen in arme gebieden in Zuid-Amerika en op de Caraïben. De actie van Mastercard ging donderdag van start en zal duren tot 31 maart 2020. Zowel de goals voor Argentinië en Brazilië als voor hun clubs FC Barcelona en Paris Saint-Germain tellen mee.
"We willen ervoor zorgen dat de kinderen in de regio een bord met eten kunnen hebben. En meer nog, hoop hebben", reageert Neymar. "Wij Latijns-Amerikanen weten dat we grote dingen kunnen bereiken als we de handen ineenslaan en dit is daar een voorbeeld van. Samen kunnen we honger verslaan."
Goals that changes lives: for each goal scored by Messi or Neymar Jr. Mastercard will donate the equivalent of 10,000 meals to @WFP to fight childhood hunger and malnutrition in Latin America and the Caribbean #TogetherWeAre10 #StartSomethingPriceless https://t.co/URfIp77ElN pic.twitter.com/Ckq61oJgld
— Noticias Mastercard (@MastercardLAC) May 31, 2018
Every time Lionel Messi or Neymar score during the World Cup, MasterCard will donate 10,000 meals to children in Latin America and the Caribbean, to help kids without food. pic.twitter.com/vxRfxCINYP
— FIFA World Cup (@FIFAWorldCups) June 1, 2018
Update 15.06: De WK-campagne van Mastercard voor het goede doel is volledig verkeerd gevallen. Het bedrijf wordt verweten dat de hongersnood van kinderen afhankelijk wordt gemaakt van prestaties op een voetbalveld. Een greep uit de reacties, waaronder ook één van Mastercard zelf.
Worst PR own goal ever. If you’ve got the money.... just buy the f***ing food. How sad that the fate of a starving child rests in the foot of a multi million pound player.
— Justin Lockwood (@Lockers75) June 1, 2018
The campaign running in Latam is a small part of our global commitment to deliver 100 MM meals to those in need. Mastercard is the single largest private sector supporter of World Food Programme. Our brand ambassadors help raise awareness to the cause, raising 400K meals thus far
— Noticias Mastercard (@MastercardLAC) June 2, 2018
What a load of corporate bollocks as a response @Mastercard - This is a dreadful campaign. If this happened at my agency I’d have fired the fucking lot of them
— Jon Morter (@JonMorter) June 3, 2018
Sorry kids VAR overruled it, no food today.
— Joe Beck (@joseph83beck) June 1, 2018
If they score an own goal do they take food away from them
— Ash Medley (@AshMedley) June 2, 2018