Officieel goedgekeurd: Beker Van België krijgt lachwekkende nieuwe naam
Het hing al een tijdje in de lucht, maar de Bond heeft het vandaag ook officieel bekendgemaakt. De Beker van België krijgt vanaf volgend jaar een nieuwe naam. De Cofidis Cup krijgt vanaf volgend jaar een naam waarvan velen zullen opkijken.
De Beker Van België zal vanaf volgend seizoen de Croky Cup heten. Dat gerucht deed al langer de ronde en zorgde voor heel wat hilariteit op de sociale media. De link met de Jupiler Pro League, die al eens neerbuigend de 'pintjesliga' genoemd, was natuurlijk snel gelegd. Ook deze 'chipsbeker' zal even wennen zijn, maar levert wel veel publiciteit op voor het merk.
Jan Claes, directeur van Croky, is naar eigen zeggen zeer gelukkig dat hij het pleit gewonnen heeft. “Voetbal maakt deel uit van ons DNA. Het verbindt mensen. Denk maar aan de familiale sfeer in de vele voetbalkantines die ons land telt of het gezellige en vriendschappelijke karakter van samen voetbal kijken. Of dat nu thuis in de zetel of in het stadion is. Het is die gezellige en vriendschappelijke sfeer die wij ook met ons merk willen nastreven.”
Ook het logo van de Beker zal overigens vernieuwd worden, uiteraard in samenspraak met de sponsor. “Het logo bestaat uit drie belangrijke elementen: we gebruikten het originele Croky-logo als vertrekpunt en gaven het een volwassener en sportiever imago door de toevoeging van de trofee en het woord ‘Cup’ in een steviger font. Omdat we een Belgisch merk zijn vonden we de nationale driekleur ook een belangrijke toevoeging."
Toch zullen deze tegenstanders hun kar in tussentijd niet hebben gekeerd.
@MaartenBreckx De bierliga en de chipsbeker: ideale couchcombinatie. #crokycup #jupilerproleagur
— Kristof Terreur (@HLNinEngeland) 9 april 2015
De beker van België heet dus komend seizoen de Croky Cup. Kan het erger?
— De combiregeling (@decombiregeling) 22 juni 2015
De #CrokyCup, omdat fans moeten inzien dat de Beker echt belangrijk is, en zoutig, en in verschillende smaken, en zooooo krokant!
— Karel De Meester (@Karel_DMeester) 9 april 2015