Pro League wil groeien qua fans: “Bijvoorbeeld fysieke beperking of LGBTQIA”
De Pro League heeft het ‘Project Bridge’ gelanceerd. Hiermee wil de Pro League het supportersaantal dat naar de stadions komt doen groeien. Vorig seizoen zag de Pro League al een groei van 200.000 extra supporters in de Belgische stadions. CEO Lorin Parys geeft aan dat de Pro League zich nu wil focussen op mensen met een fysieke beperking, dementie of uit de LGBTQIA gemeenschap.
Parys legt uit waar de Pro League zich op focust met het ‘Project Bridge.’ “Het voetbal is een van de weinige plekken waar mensen uit alle windhoeken samenkomen. Om ervoor te zorgen dat we die ambitie nu en in de toekomst in de praktijk blijven brengen, ontwikkelen we specifieke programma's. Die zorgen ervoor dat bijvoorbeeld dat mensen met een fysieke beperking, dementie of uit de LGBTQIA gemeenschap hun weg naar onze stadions vinden”, deelt Parys via de officiële kanalen.
Parys vertelt dat er een groeikans is bij fans met een migratieachtergrond. Vandaag zijn fans met een migratieachtergrond ondervertegenwoordigd in onze stadions en vormen zij dus een groeikans. Met behulp van een breed onderzoek schrijft elke club een actieplan op maat dat moet resulteren in nieuwe toeschouwers”, besluit de CEO van de Pro League.
Project Bridge - Fans of Tomorrow: How do we make the stadium a place for everyone? 🌍
— Pro League (@ProLeagueBE) December 13, 2024
By attracting new audiences, we create more inclusion and more revenue for our clubs 🤝🏼🤝🏽🤝🏿
More info about this initiative:
🇳🇱 https://t.co/fRtiW1ZCPS
🇫🇷 https://t.co/M3TlvGCtm3 pic.twitter.com/IcWzHLheda
Beluister de nieuwste aflevering van Tijd voor Voetbal waarin men het heeft over de sterke prestatie van Charleroi tegen Royal Antwerp FC, de opvallende reactie van Ivan Leko en de resultaten van Club Brugge, RSC Anderlecht en KRC Genk. Dat en nog veel meer in Tijd voor Voetbal.
Ontvang op je smartphone gratis als eerste het grote voetbalnieuws. Hoe? Volg het kanaal van VoetbalPrimeur.be op WhatsApp via deze link.