Fredberg (RSCA): "Bart strategisch in doel, 20 miljoen zorgde voor 12 spelers"
Jesper Fredberg, de CEO-sports van RSC Anderlecht, blikt terug op de zomerse transfermercato van Anderlecht. Fredberg geeft uitleg over de handelswijze van paars-wit op de transfermarkt. Fredberg gaat dieper in op het belang van de verkoop van doelman Bart Verbruggen.
Fredberg vertelt voor de camera’s van Anderlecht dat het belangrijk was voor Anderlecht om offensief de transfermarkt op te stappen. “We moesten echt offensief te werk gaan deze mercato. En dat wilt ook zeggen dat we afscheid moesten nemen van spelers die een hoog salaris hadden en ook niet meer pasten bij de speelwijze van Anderlecht”, deelt Fredberg via de officiële kanalen van Anderlecht.
Fredberg geeft aan dat het van belang was dat er spelers voor zowel de korte als de lange termijn werden gehaald. “Tegelijkertijd moesten we spelers binnenhalen waarbij we hopelijk waarde krijgen voor onze investering. Ook namen die ons op de korte termijn kunnen helpen, maar ook op lange termijn een goede investering zijn”, vertelt Fredberg.
Fredberg vertelt dat het een strategische keuze was om Bart Verbruggen in januari onder de lat te zetten bij Anderlecht. “Daarom was het belangrijk om Bart strategisch in het doel te zetten vanaf januari. Omdat we wisten dat er een mogelijke verkoop in zou zitten. Die 20 miljoen euro heeft ervoor gezorgd dat we nu elf, twaalf nieuwe spelers kunnen aantrekken”, besluit Fredberg.