Atletico Madrid-fans stemmen met overtuiging voor 'nieuw' clublogo
Atlético Madrid-supporters hebben zich vrijdag uitgesproken over het clublogo. Fans mochten hun stem uitbrengen en kozen ervoor om het oude logo, dat in 2017 werd ingeruild voor het nieuwe embleem, terug te laten keren.
Van de honderdveertigduizend leden koos 88 procent voor het logo clublogo. Na zes jaar zien we het embleem dus weer terug op de shirts van de werkgever van Yannick Carrasco. De supporters zullen nog wel even geduld moeten betrachten, aangezien de verandering pas per 1 juli 2024 ingaat.
De verschillen zijn overigens niet heel erg groot. Op het huidige logo zien we een grote blauwe beer bij een blauwe boom, terwijl het 'nieuwe embleem' een kleine groene boom bevat. Ook is de beer iets kleiner en is deze zwart gekleurd. Het terugkerende logo is van boven recht en beschikt over vier witte banen in plaats van drie. Ook zijn de banen iets smaller.
Votación vinculante sobre el escudo del club.
— Atlético de Madrid (@Atleti) June 28, 2023
Todos los socios pueden participar en esta votación a través del siguiente enlace: https://t.co/DfXzFw0cfn
La votación ya está abierta y finalizará este viernes 30 de junio a las 14:00 horas. pic.twitter.com/BEGcKr10Hq
Una vez finalizada la votación vinculante en la que han participado 77.690 socios, el club cambiará su escudo a partir del 1 de julio de 2024: https://t.co/T9x9Sny8HQ pic.twitter.com/NSn7SysFPx
— Atlético de Madrid (@Atleti) June 30, 2023