Update: ook Hyundai verlaat Chelsea, 'Nike blijft, Trivago roept op tot overname'
Chelsea moet verder zonder sponsor op het shirt. Hoofdsponsor Three heeft de samenwerking met The Blues voorlopig beëindigd en wil dat de club voor de wedstrijd van donderdagavond tegen Norwich City al zonder de naam op het tenue speelt.
Er lijkt geen einde te komen aan de problemen voor Chelsea, dat eerder clubeigenaar Roman Abramovich al op een sanctielijst van de Britse overheid gezet zag worden. Door de oorlog in Oekraïne zijn de Britse tegoeden van Chelsea bevroren. De verkoop van de club kan voorlopig ook geen doorgang vinden, omdat de Rus geen zaken mag doen in Engeland.
Nu is Chelsea ook de hoofdsponsor kwijt. Het telecombedrijf wil dat de Londenaren alle uitingen van de sponsor van het shirt en stadion afhalen. 'We weten dat dit besluit veel impact maakt op de gepassioneerde fans van Chelsea, maar op dit moment voelt dit als het juiste besluit', klinkt het statement van Three.
In 2020 sloot Chelsea nog een contract met Three voor ruim 47 miljoen euro per seizoen. Het contract tussen club en sponsor loopt nog door tot medio 2023. Volgens Britse media denken meerdere sponsoren erover na om de samenwerking met The Blues op te schorten.
Update: Een volgende sponsor heeft de samenwerking met Chelsea beëindigd: Hyundai was sinds 2018 de autosponsor van The Blues, maar heeft zich nu teruggetrokken. 'Gezien de huidige omstandigheden hebben we besloten om onze activiteiten met betrekking tot marketing en communicatie tot nader order te beëindigen', laat de fabrikant weten in een statement. Volgens The Athletic blijft kledingsponsor Nike de club wel trouw en geldt hetzelfde voor trainingsmateriaalsponsor Trivago, dat echter wel zo snel mogelijk een bestuurlijke wisseling van de wacht wil zien.