'Barcelona mist Nike-deadline: shirts zonder Spotify-logo gemaakt en verkocht'

16 februari 2022 om 23:30

FC Barcelona gaat komend seizoen met sponsornaam Spotify op het shirt spelen, maar kan dan nog geen 'complete' tenues verkopen. Kledingleverancier Nike zou al met de productie begonnen zijn, nog voordat de deal tussen Barcelona en Spotify beklonken is.

Die overeenkomst kan elk moment wereldkundig gemaakt worden, maar lijkt hoe dan ook te laat te komen voor Nike. Volgens onder meer Diario SPORT had de Amerikaanse sportartikelengigant – contractueel gezien – in het laatste kwartaal van het vorige jaar op de hoogte moeten zijn van hoe het Barça-shirt er volgend seizoen uit zal zien. Nike is alvast begonnen vóórdat de deal tussen Barcelona en Spotify officieel was en zal binnenkort dus shirts zonder de naam en het logo van het muziekstreamingsplatform verkopen.

Omdat het niet mogelijk is om het productieproces te onderbreken of op te delen, moeten alle partijen nu improviseren. Barcelona zal via zijn officiële verkooppunten losse Spotify-logo’s verkopen, die fans zelf op hun pas gekochte shirt kunnen strijken, zoals ook met spelersnamen en rugnummers mogelijk is. Shirts in niet-officiële winkels zullen hoe dan ook zonder de naam van Spotify verkocht worden.

Het is nu nog wachten op de officiële aankondiging van de megadeal. Eerder deze maand werd duidelijk dat Spotify voor 280 miljoen euro de shirts van Barça moet gaan sieren én dat het bedrijf zijn naam verbindt aan Camp Nou.